Reklamace obuvi Deichmann – zkušenosti, názory a postup

Nejste si jistí, kdy vlastně můžete boty reklamovat a kdy se takové myšlence dalece vyhnout?

Pokud máte jakékoliv pochybnosti, uvidíte, že my vás jich zbavíme.

Obecně lze říci, že boty se u nás reklamují asi ze všeho nejvíce. Bohužel si řada lidí myslí, že se záruční doba dvou let vztahuje úplně na všechno a můžou si nechat opravit v podstatě cokoliv. To je omyl, protože vada, která vznikne díky běžnému opotřebení, při reklamaci neobstojí a ta je pak zamítnuta. Nejinak je tomu také u Deichmanna, který se při reklamování zboží řídí vlastním reklamačním řádem.

Jak už to tak bývá, většina nakupujících si tyto reklamační podmínky moc nečte, spíše vůbec a pak jsou překvapeni, když zjistí, že mají v řadě případů s reklamací smůlu. Podívejme se na základní myšlenku reklamace ve zkratce.

Co je důležité vědět před nákupem?

Pro začátek si promyslete, jaké boty potřebujete, kde v nich budete chodit a jak často je obujete. Na tom totiž záleží možnost reklamace v případě poškození. Obuv, která se poškodí díky nesprávnému používání, vyreklamujete těžko.

  • Zároveň je nutné o obuv vhodně pečovat, tzn. pravidelně a důkladně jí sušit, zbavovat nečistot, případně
  • Rozhodně však boty nikdy nedávejte do pračky, protože se tím zcela znehodnotí a s reklamací budete mít utrum.

Nákup obuvi Deichmann

V prodejnách společnosti Deichmann máte jistotu, že zboží, které zakoupíte, je skutečně kvalitní, značkové a rozhodně vám po nějaký čas vydrží, pokud s ním budete správně zacházet. Mějte však na paměti, že si vždy u prodávajícího musíte zjistit, z jakého materiálu je vámi vybraná obuv vyrobena. Na tom záleží prostředí, v jakém jí budete nosit.

  • Ne každá bota je vhodná všude. Proto musíte vědět, jestli je pouze do sucha, nebo i do mokra a podobně.
  • Společnost Deichmann také radí, aby si každý, kdo si obuv pořizuje, uschoval doklad o koupi. Přečíst byste si také měli příbalový leták, který by měl být součástí balení.

Záruční lhůta

Kupující je přesvědčen, že délka záruční doby je to samé jako doba životnosti bot. Na to má však vliv spousta faktorů – váha nositele bot, četnost nošení, způsob používání a druh péče. Sezónní obuv se většinou opotřebuje ještě v průběhu záruční doby, ale i v tomto případě se dá s reklamací uspět.

  • Pokud se totiž vada projeví ve lhůtě 6 měsíců od zakoupení, může zákazník společnost Deichmann žádat, aby bylo zboží uvedeno do původního stavu, a to buď formou opravy či výměny zboží.

Oprávněné reklamace

  • rozlepení svršku a spodku
  • popraskané šití na svršku obuvi
  • prasklé podešve (neplatí to v případě, že si zákazník podešve o něco prořízl)
  • olupování povrchové úpravy
  • praskání svrškového materiálu v místě ohybu

Zdroj: dTest – vasestiznosti.cz

Příprava obuvi k reklamaci

Nejlepší je reklamovat zakoupenou obuv v prodejně, kde jste jí koupili, případně v některé jiné pobočce. Zásadním důvodem, pro který může být reklamace odmítnuta okamžitě je hygienická závadnost. Proto dbejte na to, aby byla obuv, kterou hodláte reklamovat očištěná, zcela suchá a hygienicky nezávadná.

Reklamace v prodejně

K reklamaci se musí sepsat písemné potvrzení (reklamační protokol), kde bude datum reklamace a její důvod. Na stejný doklad bude později zapsáno vyrozumění, jak bylo o reklamaci rozhodnuto.

Kdo rozhoduje o reklamaci

Jednoznačně prodávající, nikoliv výrobce či dodavatel, jak se mnozí mylně domnívají. Prodávající může reklamaci uznat, obuv vyměnit, opravit či vrátit peníze. Samozřejmě, že je možné, že bude reklamace i zamítnuta. Doba vyřízení je většinou do 30 dnů od vyplnění reklamačního protokolu.

Zkušenosti zákazníků s reklamací Deichmann

Na základě internetového průzkumu mnoha diskuzí, jsme udělali malý přehled, jaké zkušenosti mají lidé s reklamací zboží u Deichmanna.

  • V Deichmannovi mají dost benevolentní reklamační politiku, aspoň tedy v Brně. Určitě bych se toho nebála. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že jsem tam byla například po celozimním nošení reklamovat kozačky a paní prodavačka se na ně jen mrkla, řekla, že to je jasný, ještě mě pochválila, že je vidět, že jsem se o ně starala (což teda nebyla ani pravda) a hned mi na místě vrátila peníze, ani je nikam neposílala. (zdroj: http://www.omlazeni.cz/reklamace-deichmann-49-37615-0.html)
  • Jsem naprosto spokojena s jednáním paní prodavačky na pobočce v Hradci Králové- atrium, kam jsem přišla s poškozenými botami (odlamující se podpatek, 5 měsíců od koupení). Přišla jsem s účtenkou a botami, sdělila problém, paní mi ihned nabídla vrácení peněz nebo výměnu za jiné boty. Vybrala jsem si jiné, komunikace naprosto výborná, jsem velice spokojena a těším se na další nákup. Přístup paní prodavačky zastupoval celou firmu a já byla tak spokojena, že mě to přesvědčilo k napsání této recenze. Deichmann doporučuji všemi deseti, avšak nedokážu posoudit u každé pobočky. (zdroj: https://obchody.heureka.cz/deichmann-com-pl-pl-shop-welcome-html/recenze/)

Koupit obuv Deichmann online za lepší cenu

Sdílení:

Hodnocení recenze: 4.4/5

(18 hodnocení)

  1. ERIK napsal:

    ŽE BOTY Z PRODEJNY OBUVI DEICHMANN JE PRÝ KVALITNÍ ??? TO SI DĚLÁTE SRANDU, NEBO JE TO JEN REKLAMNÍ TRIK NA TY NEJHORŠÍ BOTY V ČR, ABY SE LIDI OKLAMALI A KUPOVALI JE ??? SÁM JSEM V TOM PSEUDOOBCHODU KUPOVAL BOTY PĚTKRÁT A KAŽDÉ MI VYDRŽELY NECELÝCH ČTRNÁCT DNÍ, JAK BYLY MIZERNÉ. JEDNY MI V YDRŽELY JEN TÝDEN A PAK SE ROZPADLY. REKLAMACI SICE VZALI OKAMŽITĚ, ALE TO NIJAK NEZJEMŇUJE MIZERNOU NEKVALITU JEJICH OBUVI. CO JSEM SE DOZVĚDĚL, TAK NÁZEV DEICHMANN JE SICE NĚMECKÝ, ALE PRODUKTY VYRÁBĚJÍ JAK JINAK, NEŽ ČÍŇANI…A PODLE KVALITY ZŘEJMĚ NĚKDE NA STOLE V KOTELNĚ !!!
    POKUD SI NECHAJÍ LIDI PORADIT, TAK SE DEICHMANNU UŽ Z DÁLKY VYHNĚTE. ZBYTEČNĚ UTRATÍTE SPOUSTY PENĚZ A POKUD Z TOHO BUDETE NĚCO MÍT, TAK LEDA POTÍŽE A BĚHÁNÍ PO REKLAMACÍCH.

  2. Květa napsal:

    Moje zkušenost – velmi špatná.
    Boty, dobře vypadající tenisky Artiklové číslo: 1100309 zakoupeny pro vánoce 2016, začátek nošení na jaře 2017, v létě samozřejmě nošeny boty letní a při vytažení ze kříně nyní na podzim po prvním dešti zjištěno, že je ta na první pohled silná podrážka prošlá a do bot zatéká.
    Reklamace na prodejně zamítnuta s tím, že jsou prostě prošlé podrážky,
    Jako důchodkyně nemohu své dceři (68kg – tedy žádná nadměrná váha) v invalidním důchodu kupovat boty zvlášť na každé roční období. Musím tedy teď na podzim koupit něco levnějšího, asi budu muset u vietnamců, aby dcera měla co nosit, když podrážky bot od Deichmanna nevydrží ani půl roku.
    Je mi z toho smutno, protože jíné levnější boty nám drží léta

    1. Květa napsal:

      Komentář čeká na schválení. 1.10.2017 (12:34)
      4.10.17 zatím neschváleno
      Zajímavé – čtu 5 předchozích zkušeností o tom, jak všelijak po nějaké sezoně rozpadlé boty bez účtenky i krabic byly úspěšně reklamovány, ale v Českých Budějovicích reklamace děravých podrážek tenisek Artiklové číslo: 1100309 po pouhé jedné jarní sezoně nošení zamítnuta. Ve srovnání třeba a úspěšnou reklamací „…. bez problémů vzali kozačky nošené celou zimu…“
      Možná ty budějcké prodavačky neuznávají reklamaci bot, které nejsou zakoupeny u ních ale přes e-shop?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *